Известие

Collapse
No announcement yet.

Смяна на задни амортисьори 156 спортвагон

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Смяна на задни амортисьори 156 спортвагон

    Гледам тука из форума са напускани разни теми за сваляне на носачи ,стабилизираща щанга и разни други шукаритетни части по колата ….
    Ето още едно попълнение от този тип !

    Смяна на задни амортисьори на 156 спор-вагон , метода е идентичен и при 156 седан, като изключим ,че при седана май не се разкоства толкова багажника .
    Задължително за да си улесните доста работата Ви трябват крик тип “крокодил” и стойки с който да подпрете колата ,освен ако не работите на подемник ,друг инструмент без който неможете е дълбок камък 22 за голяма трестчотка ,без него не-може да се развие долната гайка на стеблото на амортисьора.

    По същество:
    След сваляне на гумата най-добре започнете с обилно къпане с ВД на двата болта който свързват шенкела на амортисьора към главината ,както и болта свързващ биалетката с амортисьора.
    Докато ВД-то си върши работата се започва с великото разглабяне на пластмасариите в багажника ,както и демонтажа на задните облегалки .
    На снимката по-долу са отбелязани местата на който има крепежни болтове на багажните тапицерии. Свалят се и двата предпазни капака на стоповете. Горе-долу реда на демонтажа е следният : Първо се сваля пластмасовата лайсна която покрива ключалката на багажника №1 , тя открива изглед към срити болтове на двете странични пластмаси №2 ,след като и те се демонтират ,се свалят и двата предпазни капака на стоповете. Следва развиването на няколко „рапитки „ който се отбелязани под №3 . Следващият етап на разглабянето е №4 .Дотук с багажника .
    За да се свалят страничните панели които скриват болта на стеблото на амортисьора и заради което беше по горното описано разглабяне ,трябва да се свалят и страничните малки облегалги ,ако могат така да се нарекат ,частта между задната облегалка и вратата . Проблема с техният демонтаж е ,че имат един пластмасов щифт №6 , заради който трябва да свалят и двете обелгалки . Предполагам ,че въпросният щифт може да се извади и без да се свалят облегалките ,но на мене ми се видя рисковано да не счупя щифта и затова ги махнах ,да работя по-спокойно. Самите малки облегалки се закачени като картина ,имат по една кука горе и долу и няма други крепежи по тях .
    На снимки се вижда самите облегалки къде с какво се държат .
    След горните манипулации вече може да се свалят корите от двете страни на багажника и съответно да се получи достъп до болтовете на амортисьора.

    Втора част :
    Под- колата нещата са доста по-прости !
    Амортисьора се държи на два болта ,един дълъг и един къс и една биалетка (която однесе много псувни при мен и не само тя ). За всеки случай си пригответе и флекс за биалетката при мене и двете се развиха с клизма ,но при завиването на едната и изтърва контрата и се наложа да я демонтирам по вторият начин . При по-късият болт на амортисьора не може да влезе трестчотка ,ако не се свали спирачният апарат . Хубаво е да се има под ръка тръба за рамо, при мене се наложи даже бая голямо рамо добре, че ключа устиска . След като се развият двата болта на шенкела се разкача и датчика за АБС-а .Това най- добре става с обикновени клещи ,като се хване и почва да се върти наляво ,надясно и същевременно да се дърпа, иначе с отверка ползвана за лост най вероятно ще цъфне ухото за болтчето му ! Следваща стъпка е да се подпре с крика отдолу амортисьора и да се развият двете централни гайки на стеблото . Крика се отпуска и амортисьора изпада заедно с пружината . Сглабянето е по обратният ред .
    Дано темата бъде полезна .
    Успех !
    Attached Files
    156 sportvagon 1.9jtd

  • #2
    Уоуууу, аз си го смених единия сам и без да свалям толкова мнооого неща вътре в купето
    Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
    156 1.8TS 16V (01.2001)
    147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
    0879369082

    Comment


    • #3
      Аз седалките/облегалките не съм ги барал.....мокета не го свалях напълно...само страниците до някъде и леко ги накривих надолу,само колкото да имам достъп до гайките........ти определено си изкормил багажника.
      Евала за снимковия материал......аз бързах и нямах време да се занимавам със снимки....още веднъж браво.Можеше направо да хакнеш снимките в моята тема.....сега да не ги подрежат и двете.
      Last edited by undy; d.m.y г., 15:52.
      156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
      147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
      159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

      Comment


      • #4
        Здравейте,
        Предстои смяна на задните амортисьори и евентуално пружини...
        На снимката колата е натоварена с около 150-200 кг. фаянсови плочки, опираше при всяко потегляне и всяка неравност, почти същото е и когато кача двама възрастни.
        Когато не е натоварена изглежда нормално и не е клекнала (поне според мен).
        Когато седна на прага на багажника (75 кг.) също кляка осезаемо.
        При по-рязко потегляне и спиране задницата се люшка нагоре и надолу.
        При по остри маневри с не съвсем бабешка скорост задницата се накланя доста и изписва VDC грешка.

        Какво ще препоръчате да се смени амортисьори, пружини или и двете?

        Ясно е че и двете на най-добре, но ще се радвам да прочета вашите препоръки.

        Вероятно се подразбира, че планирам да я правя сам.

        Поздрави!
        Attached Files
        146 1.3 боксер 1996г.
        156 SW 1.9 JTD 8V 2002

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от markoff Покажи съобщение
          Здравейте,
          Предстои смяна на задните амортисьори и евентуално пружини...
          На снимката колата е натоварена с около 150-200 кг. фаянсови плочки, опираше при всяко потегляне и всяка неравност, почти същото е и когато кача двама възрастни.
          Когато не е натоварена изглежда нормално и не е клекнала (поне според мен).
          Когато седна на прага на багажника (75 кг.) също кляка осезаемо.
          При по-рязко потегляне и спиране задницата се люшка нагоре и надолу.
          При по остри маневри с не съвсем бабешка скорост задницата се накланя доста и изписва VDC грешка.

          Какво ще препоръчате да се смени амортисьори, пружини или и двете?

          Ясно е че и двете на най-добре, но ще се радвам да прочета вашите препоръки.

          Вероятно се подразбира, че планирам да я правя сам.

          Поздрави!
          Тези ремонти изглеждат лесни, обаче има най-голям шанс при тях да възникнат непредвидени ситуации и да спреш без шанс да продължиш. Този дългия болт се вади много трудно и има голям шанс да го повредиш необратимо. Общо взето много работа с възможности да разглобиш до някъде и да не може да сглобиш. Ако имаш съмнения дали ще успееш я закарай в сервиз.
          Не всички, които се скитат, са изгубени.

          Comment


          • #6
            Преди няколко месеца правих тази процедура. Нищо не съм разглобявал в багажника. С макетен нож изрязах мокета върху чашката на амортисъора, а след смяната го залепих. Не си личи изобщо, а спестяваш някой и друг час.
            Alfa Romeo 156 SELESPEED 09.99-EX, Alfa Romeo 166 06.01 & BMW E39 525tds Touring

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
              Тези ремонти изглеждат лесни, обаче има най-голям шанс при тях да възникнат непредвидени ситуации и да спреш без шанс да продължиш. Този дългия болт се вади много трудно и има голям шанс да го повредиш необратимо. Общо взето много работа с възможности да разглобиш до някъде и да не може да сглобиш. Ако имаш съмнения дали ще успееш я закарай в сервиз.
              Прав си, колега, винаги съществуват подобни рискове. Решил съм да рискувам.

              Първоначално публикувано от nicks1 Покажи съобщение
              Преди няколко месеца правих тази процедура. Нищо не съм разглобявал в багажника. С макетен нож изрязах мокета върху чашката на амортисъора, а след смяната го залепих. Не си личи изобщо, а спестяваш някой и друг час.
              Звучи логично...
              Само амортисьорите ли смени?
              "Прашниците" смени ли ги?
              Какви сложи?
              Какво те накара да ги сменяш (как се държеше колата)?
              Доволен ли си от резултата, след смяната?
              Last edited by markoff; d.m.y г., 07:57.
              146 1.3 боксер 1996г.
              156 SW 1.9 JTD 8V 2002

              Comment


              • #8
                Смених абсолютно всичко, без щангите. Колата беше със саморегулиращи се амортисьори. Единият беше изпуснал, а цената му е като за цяла кола. Пружините и те естествено различни, та ми се наложи да сменя всичко.Амортисьори, пружини, прахоловители и чашките на амортисьрите. Сложих Монро оригинал, не рефлекс. Изпаднаха ми на добра цена.
                Колата сега е ОК.

                Сега следва предницата. Счупих пружина, която също е различна. Сложих временно стандартни, но изобщо не ми харесва колата. Вози по-меко, но ми е много "лигава". Поръчах си Ейбах Про Кит и трябва да намеря време да ги сменя.
                Last edited by nicks1; d.m.y г., 08:03.
                Alfa Romeo 156 SELESPEED 09.99-EX, Alfa Romeo 166 06.01 & BMW E39 525tds Touring

                Comment


                • #9
                  Искам да изкажа сърдечните си благодарности на speedddddd за темата и снимките, без него нямаше да се навия да я правя сам.
                  Много ми помогна и клипа на един монтьор от Англия, можете да видите тук:
                  https://www.youtube.com/watch?v=YqsnJpUfLfs&t=284s
                  Човека ремонтира само алфи...

                  Смяната на амортисьорите ми отне около 3 часа, най- много ме измъчиха биелите... на едната прецаках контрата, но използвах клещи "чираци" като в клипа. С болтовете нямах проблеми като цяло, защото използвах върток 45 см. (Препоръчвам на всеки да си вземе такъв и да спре да мисли за тръби, просто няма какво да ти се опре)

                  За да ползвате върток обаче трябва да свалите спирачния апарат (не е трудно) и ви е нужна и дълбока вложка 19 (освен 22 за амовете). Повдигането на амортисьорите и нагнетяването на пружините става и с крик "бутилка" (крокодила не е задължителен)

                  Разглобяването на багажника не беше толкова тежко. След като свалите облегалките (без да ги демонтирате) "малките облегалки" излизат доста лесно, развиват се няколко винта и мокета може лесно да се "запретне"

                  Понеже не получих съвет относно кое от двете да сменям (пружини или амортисьори), смених и двете. Личното ми мнение е, че оригиналните пружини (зелена точка) са си съвсем наред и нямаше нужда да ги сменям.
                  Пружини имаше само KYB за спортвагон, имам известни съмнения относно това дали двата модела пружини предлагани от KYB (за седан и св) имат разлика... така или иначе сложих новите, на снимката ще видите че са с една витка по- малки иначе дължината е същата.

                  Смених и предни дискове и накладки, при тях не виждам нещо особено, препоръчвам на всеки който се колебае да не се чуди, а да си ги смени сам.

                  Май не могат да се качват снимки в момента, ще ги кача веднага когато е възможно.
                  Click image for larger version

Name:	IMG_20190421_094237.jpg
Views:	1
Size:	98.5 Килобайта
ID:	2351509Click image for larger version

Name:	IMG_20190421_112152 (1).jpg
Views:	1
Size:	96.9 Килобайта
ID:	2351510Click image for larger version

Name:	IMG_20190421_102810.jpg
Views:	1
Size:	96.7 Килобайта
ID:	2351511Click image for larger version

Name:	IMG_20190421_112419.jpg
Views:	1
Size:	98.1 Килобайта
ID:	2351512Click image for larger version

Name:	IMG_20190421_105712.jpg
Views:	1
Size:	93.1 Килобайта
ID:	2351513Click image for larger version

Name:	IMG_20190421_105733.jpg
Views:	1
Size:	93.8 Килобайта
ID:	2351514Click image for larger version

Name:	IMG_20190421_105859.jpg
Views:	1
Size:	94.9 Килобайта
ID:	2351515Click image for larger version

Name:	IMG_20190421_115713.jpg
Views:	1
Size:	98.6 Килобайта
ID:	2351516
                  Last edited by markoff; d.m.y г., 11:04.
                  146 1.3 боксер 1996г.
                  156 SW 1.9 JTD 8V 2002

                  Comment


                  • #10
                    Колеги,

                    Решил съм, да сменя и предните амортисьори.
                    Ще остана с оригиналните пружини.

                    Моля, препоръчайте скоби за пружините.
                    Има доста голямо разнообразие от цени и размери, подскажете какви да взема.

                    Изглежда е добре, да имам и скоба за шарнирините болтове на горните носачи... или става и с чука?
                    Какво ви е мнението?

                    Поздрави!
                    146 1.3 боксер 1996г.
                    156 SW 1.9 JTD 8V 2002

                    Comment


                    • #11
                      За скобите за пружините, гледай да са здрави и същевременно да не са много обемисти. Не се стреми да ги натягаш докато свият пружината. Ползвай теглото на колата.


                      За носача - става и без скоба. Напъваш с нещо в посока вадене и биеш с чука странично по шенкела. Напръскването с WD40 ще облекчи манипулацията.
                      Last edited by ecotronic; d.m.y г., 17:26.


                      159 1.8 MPI
                      166 2.0 TS (ex)

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от markoff Покажи съобщение
                        Колеги,

                        Решил съм, да сменя и предните амортисьори.
                        Ще остана с оригиналните пружини.

                        Моля, препоръчайте скоби за пружините.
                        Има доста голямо разнообразие от цени и размери, подскажете какви да взема.

                        Изглежда е добре, да имам и скоба за шарнирините болтове на горните носачи... или става и с чука?
                        Какво ви е мнението?

                        Поздрави!
                        Трябва доста да внимаваш, ако изпусне скобата, пружината може да те нарани сериозно. Сваляш амортисьора с пружината и си работиш спокойно нашироко. Вземи си скоби от типа като направиш знак V с ръката и си свиеш пръстите, пружината е доста неприятна и скобите се пързалят по метала и се кривят. Да избиваш шарнира с чук е несериозно, купи си скоба, тя ще ти трябва винаги и извади шарнира професионално и с лекота, ако искаш ще ти снимам моите скоби да придобиеш представа. Теглото на колата да се ползва е излишно и трудно. За да се подсигуриш може да вържеш пружините с колани за товар и да стягаш леко паралелно със скобите
                        Last edited by lordliness; d.m.y г., 17:41.
                        Не всички, които се скитат, са изгубени.

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                          Трябва доста да внимаваш, ако изпусне скобата, пружината може да те нарани сериозно. Сваляш амортисьора с пружината и си работиш спокойно нашироко. Вземи си скоби от типа като направиш знак V с ръката и си свиеш пръстите, пружината е доста неприятна и скобите се пързалят по метала и се кривят. Да избиваш шарнира с чук е несериозно, купи си скоба, тя ще ти трябва винаги и извади шарнира професионално и с лекота, ако искаш ще ти снимам моите скоби да придобиеш представа. Теглото на колата да се ползва е излишно и трудно. За да се подсигуриш може да вържеш пружините с колани за товар и да стягаш леко паралелно със скобите
                          Снимка на скоби ползвани за такива пружини ще са наистина от полза. Благодаря!
                          146 1.3 боксер 1996г.
                          156 SW 1.9 JTD 8V 2002

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от markoff Покажи съобщение
                            Снимка на скоби ползвани за такива пружини ще са наистина от полза. Благодаря!
                            Препоръчвам ти скобите от първите две снимки
                            Click image for larger version

Name:	1.jpg
Views:	1
Size:	102.0 Килобайта
ID:	2351521

                            Click image for larger version

Name:	2.jpg
Views:	1
Size:	101.0 Килобайта
ID:	2351522

                            Click image for larger version

Name:	3.jpg
Views:	1
Size:	103.1 Килобайта
ID:	2351523

                            Click image for larger version

Name:	4.jpg
Views:	1
Size:	100.0 Килобайта
ID:	2351524
                            Last edited by lordliness; d.m.y г., 18:49.
                            Не всички, които се скитат, са изгубени.

                            Comment


                            • #15
                              Благодаря, ще има и снимки...
                              Весели празници!
                              146 1.3 боксер 1996г.
                              156 SW 1.9 JTD 8V 2002

                              Comment

                              Working...
                              X